Hoe gaat gnTel om met Privacy?

Privacy

GnTel respecteert de privacy van alle gebruikers van zijn diensten en draagt er zorg voor dat eventuele persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Bij het bezoeken van deze website worden er, behalve bij een contactaanvraag, geen persoonlijke gegevens opgeslagen. De gegevens die je bij een contactaanvraag invult gebruiken we alleen om je aanvraag zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Als je klant wordt bij gnTel, zullen we uiteraard je gegevens opslaan en behandelen we deze met alle zorgvuldigheid en in overeenstemming met de van toepassing zijnde wet- en regelgeving. GnTel zal je persoonlijke gegevens nooit aan derden verkopen. Voor meer informatie verwijzen we je naar de FAQ hieronder en ons Privacy Statement.

FAQ

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn gegevens die direct of indirect terug te herleiden zijn tot een (natuurlijk) persoon. Bijvoorbeeld je naam, persoonlijke e-mailadres, persoonlijke telefoonnummer, een gespreksopname of je IP adres. Algemene e-mailadressen zoals info@ of een algemeen bedrijfsnummer vallen hier niet onder.

Cookies? Hoe zit dat?

gnTel maakt gebruik van cookies om je bezoek aan deze website zo goed mogelijk te laten verlopen. De cookies worden naar je computer gestuurd, identificeren je als een unieke gebruiker en slaan jouw persoonlijke voorkeuren en technische informatie op, maar geen persoonsgegevens. Deze unieke code wordt niet opgeslagen door ons systeem en vervalt nadat de cookie is verlopen of is verwijderd. In dat geval wordt er bij je volgende bezoek weer een nieuwe unieke code gegenereerd. Zo is het onmogelijk je te tracken over verschillende toestellen/platformen en blijft je bezoek tot onze site anoniem   

Welke persoonsgegevens verwerken jullie?

Hiervoor kun je nagaan welke services je als bedrijf bij gnTel af neemt en welke gegevens hier bij komen kijken. Je eigen register, die je verplicht bent om bij te houden volgens de AVG, kan dit het beste beantwoorden. Daarnaast kun je natuurlijk onze Privacy Statement doorlezen voor een volledig beeld.

Waarvoor gebruikt gnTel persoonsgegevens?

Er zijn meerdere doelen/redenen om persoonsgegevens te verwerken. Veelal wordt het doel door jou als zakelijke klant bepaald. Wij faciliteren het verwerken van de gegevens. Kort gezegd verwerkt gnTel alleen om de volgende redenen.

Er expliciete aanvraag/toestemming gegeven is door jou.

Om aan onze contractuele verplichtingen met jou te houden

Er een wettelijke verplichting is (bijvoorbeeld het opslaan van van gespreksinformatie voor 1 jaar, telecomwet)

Bedrijfsbelang van gnTel (zoals een geautomatiseerde process die helpt met het identificeren van gehackte account)

In ons Privacy Statement kun je nagaan met welke doel gnTel verwerkingen doet en welke persoonsgegevens hiervoor gebruikt worden.  

Delen jullie persoonsgegevens?

GnTel deelt geen persoonlijke informatie met derden. Echter zijn er wel samenwerkingsverbanden met organisaties, zogenaamde sub-verwerkers. Dit zijn partijen die services van gnTel (technisch) mogelijk maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan COIN; de landelijke organisatie die nummerporteringen mogelijk maakt tussen alle operators. Sub-verwerkers worden aan dezelfde veiligheid-, privacy- en geheimhouding eisen gehouden als waar we zelf aan moeten voldoen.

Hoe kan ik persoonsgegevens inzien, aanpassen, opvragen of verwijderen?

Mijn.gntel biedt al veel inzage en de mogelijkheid om informatie te exporteren. Een voorbeeld hiervan is het exporteren van gespreksgegevens. Je reseller kan je helpen in gevallen waar mijn.gntel niet de nodige toegang biedt.

In alle andere gevallen omtrent privacy kan gemaild worden met de functionaris gegevensbescherming (fg@gntel.nl). Bij dringende zaken kan telefonisch contact opgenomen met (020) 240 00 50.